START/STARR methode.
Situatie:
Mantelzorg project. Er was een conflict ontstaan tussen mij en de contact persoon van de organisatie. Dit was ontstaan dat het slecht communiceren telefonisch. De cliënt wilde een andere mantelzorger en had dit niet bijtijds gemeld bij de organisatie (1 week er tussen wegens tentamen week). Verder was de contact persoon van de organisatie er niet met de inhoud eens. Hierdoor wilde ze het verslag niet ondertekenen en was er veel discussie rondom het verslag. Uiteindelijk is mijn SLB docent raad gepleegd en heb ik het verslag herschreven wat vervolgens is goed gekeurd.
Taak:
Mijn taak was om met de organisatie te communiceren als er iets moest gemeld worden tussen mij en mijn cliënt. Ik had hierin het vrijwilligers rol om de cliënt gezelschap te houden en te helpen bij zijn ADL. Ik verwachtte dat de situatie zichzelf groten deels zou oplossen omdat ik me nog niet volledig op me gemak voelde bij de cliënt en hierdoor wat stiller was dan gewenst.
Actie:
Ik heb de feedback en de opmerkingen genoteerd en verwerkt als een leerdoel om dit niet te herhalen in de toekomst. Echter voelde ik me natuurlijk wel naar dat het is gebeurt en dat de feedback erg verrassend was doordat dit niet eerder was voorgekomen. De organisatie had het gevoel dat ik er alleen was om mijn studiepunten binnen te halen terwijl ik daar was om een gezellig gesprek te houden met een oud leraar scheikunde. Uit eindelijk heb ik het verslag herschreven na een gesprek met mijn SLB docent.
Resultaat:
Het liep gelukkig op den loop van tijd goed af. Het herschreven verslag had ik door mijn SLB docent laten nakijken ter spelling controle en inhoud controle. Dit had ik toen nogmaals verbeterd en toen opgestuurd naar de organisatie waar het vervolgens werd ondertekend en op het schriftelijke product werd gecomplimenteerd. Dit was een grootte opluchting thuis en voor mijn SLB docent.
Reflectie:
Ik vond dat ik het aardig goed probeerde de probleem zelfstandig op te lossen maar dit liep helaas verkeerd uit. De resultaten zijn goed en heb veel van dit probleem geleerd. De volgende keer ga ik bijtijds de organisatie informeren om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Het schriftelijke product zal ik door meerdere mensen laten controleren om tot een zo goed mogelijke product te komen. Hierbij zal ik de wensen van de cliënt altijd boven op stellen en hier naar handelen.
Maak jouw eigen website met JouwWeb